Aquestes
últimes setmanes s'han celebrat presentacions de nous equips que
volen formar part del món del futbol popular. La temporada vinent
tindrem més d'una desena d'equips d'accionariat popular arreu de
l'Estat espanyol.
També
hem viscut ascensos de categoria d'alguns d'aquests equips (Xerez
Deportivo, el masculí de la UD Ourense, Unionistas de Salamanca,
Avilés Stadium i en poden ser més en acabar la temporada).
L'aficionat/da
al futbol vol participar del funcionament del seu club i així
democratitzar un futbol cada vegada més a les mans de grans empreses
i de les televisions. Un exemple el tenim en les diferents assemblees
celebrades als clubs per a debatre els preus dels abonaments de la
temporada següent o els concursos oberts a qualsevol persona per a
triar el model de camiseta que es vestirà la propera campanya. Sense
esperar que cap multinacional faça i desfaça al seu gust i, en
alguns casos, canvie senyes d'identitat tradicionals. Podríem posar
d'exemple el cas del Colo-Colo xilé.
Desenes
de persones que van plorar la desaparició dels seus equips de tota
la vida (els deutes han acabat amb l'existència de molts clubs
històrics), ara veuen amb alegria com s'alça un nou club de la mà
de la gent, on tothom hi té veu i vot i on tot es decideix en una
assemblea on pot participar tota la gent al corrent del pagament de
la quota. Una quota de soci establerta per la mateixa assemblea i que
té en compte la crisi econòmica que patim i la situació tan
delicada de moltes famílies. Perquè el futbol ha de ser per al
poble.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada