27 d’abril 2016

#AgainstModernFootball

Aquestes últimes setmanes s'han celebrat presentacions de nous equips que volen formar part del món del futbol popular. La temporada vinent tindrem més d'una desena d'equips d'accionariat popular arreu de l'Estat espanyol.
També hem viscut ascensos de categoria d'alguns d'aquests equips (Xerez Deportivo, el masculí de la UD Ourense, Unionistas de Salamanca, Avilés Stadium i en poden ser més en acabar la temporada).
L'aficionat/da al futbol vol participar del funcionament del seu club i així democratitzar un futbol cada vegada més a les mans de grans empreses i de les televisions. Un exemple el tenim en les diferents assemblees celebrades als clubs per a debatre els preus dels abonaments de la temporada següent o els concursos oberts a qualsevol persona per a triar el model de camiseta que es vestirà la propera campanya. Sense esperar que cap multinacional faça i desfaça al seu gust i, en alguns casos, canvie senyes d'identitat tradicionals. Podríem posar d'exemple el cas del Colo-Colo xilé.

Desenes de persones que van plorar la desaparició dels seus equips de tota la vida (els deutes han acabat amb l'existència de molts clubs històrics), ara veuen amb alegria com s'alça un nou club de la mà de la gent, on tothom hi té veu i vot i on tot es decideix en una assemblea on pot participar tota la gent al corrent del pagament de la quota. Una quota de soci establerta per la mateixa assemblea i que té en compte la crisi econòmica que patim i la situació tan delicada de moltes famílies. Perquè el futbol ha de ser per al poble.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada